Massage kan mere end lindre smerte i ømme muskler.

Jeg arbejder med dybde massage og specifik behandlende massage, hvor følgende massage former benyttes: akupressur, magnet terapi, laserterapi, fysiologisk massage, lymfedrænage. Massagen kan behandle ubalancer i kroppen, lige fra fordøjelses problemer, tinnitus til muskulære problemer, såsom ondt i nakken/lænden/skulderen/hovedet.
Massagen virker enormt afslappende og kan derfor give en vis lethed og ro i kroppen. Stress giver spændinger i både vores muskler og vores indre organer Disse spændinger sætter kroppen ud af balance, hvilket kan give forskellige symptomer:

• Fordøjelsesproblemer

• Ondt i brystkassen

• Hjertebanken

• Ondt i nakken/hovedet/lænden/skulderen

• Vejrtrækningsproblemer

• Koncentrations vanskeligheder

• Svimmelhed, tinnitus osv

Massageuddannelse

Massage kan lindre eller fjerne disse symptomer.

Lidelser såsom iskiasnerve problemer, kan lindres med massage på ryggen, ballerne og benene. Da Iskiasnerven starter fra lændehvirvlerne i ryggen og strækker sig ned i ballerne og benene. Nogen med en iskiasnerve i klemme kan opleve smerter i lægmusklen og foden, andre oplever en smerte i ballen og eller i benet. Det er forskelligt hvordan vi oplever smerte og det er også forskelligt,hvordan en nerve i ryggen bliver presset. Derfor er det ikke altid den samme behandling der er nødvendig.

Massage har rigtig mange fordele og kan lindre mange forskellige spændinger.

Lidelser såsom iskiasnerve problemer, kan lindres med massage på ryggen, ballerne og benene. Da Iskiasnerven starter fra lændehvirvlerne i ryggen og strækker sig ned i ballerne og benene. Nogen med en iskiasnerve i klemme kan opleve smerter i lægmusklen og foden, andre oplever en smerte i ballen og eller i benet. Det er forskelligt hvordan vi oplever smerte og det er også forskelligt, hvordan en nerve i ryggen bliver presset. Derfor er det ikke altid den samme behandling der er nødvendig.

Lidelser der oftest ses i klinikken er:

• iskiasnerve problemer

• lændehold

• hovedpine

• hold i nakken

• skuldersmerter

• knæsmerter

• tinnitus

• hælspore (også akupunktur og laser)

• tennisalbue (mest akupunktur)

• knæproblemer

• væske i kroppen

Mange lidelser kan ikke “nøjes” med massage, men jeg har flere muligheder med andre behandlingsformer. Du kan naturligvis vælge fra, hvis du ikke ønsker den ene eller den anden terapiform, men rådgiver gerne, hvad der synes bedst for netop dig. Derfor er behandlingerne delt op i tid, og du kan bestille en halv eller hel time behandling.